Sunday, November 16, 2014

Neobičan astronomski događaj,

                                                                   Bismillahi Rrahmani Rrahim,

Na dan 25.03.1994.g. dsio se u Novom Travniku neobičan astronomski događaj.

U to vrijeme bio je rat u BiH. Bio sam izbjeglica u malom mjestu Trenica, šest kilometara udaljeno od N.Travnika. Sunce je već bilo zašlo, a spremao se mrak. Nebo je bilo potpuno vedro, a pun mjesec je obasjavao zemlju. U tom trenutku nalazio sam se u kući i nisam znao šta se vani dešava. Odjednom, iznenada, začuh graju ispred kuće. Kroz nekoliko trenutaka jedna rodica moje supruge dotrča u kuću, pa mi reće: „Tetak izađi na balkon. Na nebu se pojavila neka neobična figura. Odmah izađoh na balkon. Pogledah u nebo. Na nebu se nalazila džinovska figura koja je podsjećala na krušku. Ta kruška je obuhvatala skoro polovinu neba. Izgledalo je kao da je neko uzeo dugu, pa je istu presavio tako da dobije džinovsku krušku. Na rubovima te kruške nalazila se presavijena duga. Iako je nebo bilo stoposto vedro, mjeseca nije bilo. Jednostavno je nestao. U unutrašnjosti te kruške vidjela se poneka zvijezda. Uzeh  papire, pa sam crtao tu „krušku“. Malo poslije, na istočnoj strani neba, sa vanjskog ruba „kruške“ pojavila se neka svjetlost, kao da je neko tu postavio reflektore. Ta svjetlost je obasjavala mjesto Bučići..Malo poslije, ti reflektori se ugasiše pa se pojavi neka svijetla tačka na samom rubu kruške. Ta svijetla tačka se postepeno kretala rubom kruške u pravcu Zemlje. Uskoro, dođe do same ivice duge, pa „izroni; iz ruba kruške na dio neba koji se nalazio izvan kruške. Tog trenutka ta svijetla tačkoca se pretvorila u mjesec. Mjesec je ponovo zasjao izvan kruške. Keoz nekoliko trenukaka rubovi kruške su se raspali pa je nebo ponovo postalo vedro i čisto. Zvijezde su se jasno vidjele, a i mjesec.


Nekoliko dana nakon tog događaja poslao sam poruku jednom astronomu i pitao ga šta se to dešavalo na nebu. Odgovorio mi je da taj događaj nije vidio, pa ne zna o čemu se radi.

No comments: