Friday, March 27, 2015

USPOMENE

                                                       Bismillahi Rrahmani Rrahim,

                                                      Uspomene iz mog spomenara

             -Kažem sam sebi: Uzmi olovku od cvijeća. Neka ti stihovi budu      leptiri. Neka ti miris ruže bude mastilo. Posadi sjemenke iz svoje duše. Izaberi najljepše koje imaš, od smaragda i dijamanata, koje u bašti tvoga srca ponekad izrastu. Piši, stalno piši, sve dok budeš imao dovoljno snova za mastilo svoga pera.


Šta je za mene pjesma?

Pjesma je za mene sjemenka koju posadim u bašti moje duše,
pa čekam da izraste. Tako postanem baštovan. Mlade stabljike njegujem otkucajima svoga srca. Okitim ih cvijećem iz mojih snova. Od krila leptira im napravim  cvijetne haljine za mlade nevjeste, pa im se udvaram. Recitujem im pjesme od cvrkuta poljskih ptica. Od sunčevih zraka im napravim koprenu.Mladenke, lijepe i nagizdane uhvate se u kolo udavača. Uskoro dođu prosci, pa iz kola odvedu najljepšu nevjestu.
                                               
-Na livadi kosci kose žetelačke snove. U svakom otkosu je skrivena poneka nada i poneka čežnja slatka, draga i nježna koja se pretvara u slike ukradene iz sna. Na nekim slikama vidiš mladenku

kako bere ruže Na drugima prosci pjevaju svatovske pjesme i sa slavujima se druže. Na nekima konji vrani nagizdani. a zvončići im zvone razdragani. Na nekim slikama iz očiju kosaca pada kiša poneka munja pogodi im snove na nebu pa se poslije utiša.

Pitam Sunce


Kada bi Sunce moglo da priča
pitao bih ga odakle mu boje kojima boji
šaroliko cvijeće
zumbule, karanfile, orhideje, lale
i razne druge cvjetove
velike i male

 Odakle mu riječi
koje pretvara u cvrkut ptice
odakle mu poljupci
kojima kiti  paunove, divlje patke i prepelice

Kada bih mogao da pošaljem pismo suncu
Pitao bih ga
Gdje da nađem svjetiljku
kojom ću osvijetliti svoju dušu
da  ne hodam slijep
po ovom dunjaluku.

                          SAN

San je otrgnuti cvijet
nactan na papiru.

Stavimo ga u srce,
pa dok ga gledamo,
naše oči počivaju u miru.

San je željeznička stanica
za vlakove bez voznog reda.

Slijepi putnici
putuju kišnih očiju
i tužnog pogleda.

San je svjetionik
kojem lete sunčani leptiri
da ukradu medeno svjetlo.

     
SJEMENKA

Pitam sjemenku cvijeta
Koje blago krije
U svojoj sehari
Orhideje, gladiole,
ljubičice ili bijele rade,
Skriva li u sebi
 njihovu mirisnu ljepotu
Da je neko ne ukrade.

Pitam kišu i sunce
Odakle vam ključevi
Kojima  otvarate
zlaćana vrata cvijeta

da se usnula ljepotica
 probudi iz cvijetnog sna
i od sunca ukrade
svoj dio proljeća ili ljeta.

               RUŽA

Kada ruža uvene
gdje će cvjetati rumenilo
kojeg je uzela od sunca

Na koje nebo će se popeti
njen čarobni miris
 i zanosna ljepota

Ko će pokupiti poljupce leptira
koji su svoje snove sanjali
na njenim pupoljcima

Ko će zauzeti njeno mjesto
u buketu cvijeća

Hoće li na mjestu gdje je cvjetala
biti upaljena mirisna svijeća?


Prepelice

Uzgajam ptice prepelice
golubice i jarebice
zatvorim ih u kafez moje duše
pa mi nježno cvrkuću.

Tu je u blizini i ružičnjak
pa golubice porumene

Prepelice zovu jarebice
da suncu otkriju
 svoje bijelo lice.

Skinuše veo
kad tamo
cvijet do cvijeta
izrastao iz duše sunčanog ljeta.

Ponekad u stihove stavim
 prepelice i golubice,
pa jarebice
i pustim ih
da pobjegnu
iz kafeza moje duše
u spomenar
u kojem im pravim gnijezdo
od sunčanog mastila moga pera.

KRLETKA

Uzgajam ptice prepelice
golubice i jarebice
zatvorim ih u kafez moje duše
pa mi nježno cvrkuću.

Tu je u blizini i ružičnjak
pa golubice porumene

Prepelice zovu jarebice
da suncu otkriju
 svoje bijelo lice.

Skinuše veo
kad tamo
cvijet do cvijeta
izrastao iz duše sunčanog ljeta.

Ponekad u stihove stavim
 prepelice i golubice,
pa jarebice
i pustim ih
da pobjegnu
iz kafeza moje duše
u spomenar
u kojem im pravim gnijezdo
od sunčanog mastila moga pera.

SPOMENAR

U mom spomenaru napravih
izložbu uspomena
Uzeh smješak od sunca
i oči od utvara
koje pobjegoše iz kišnih dana
i njihovih sjena.

Uplašeni dječak
dođe iz uplašene ulice.
Skrušeno pognu glavu
da mu ne vide lice

Stidljivo stavlja svoje dječije dane
u đačku torbu
stavlja i dječije snove
i cvrkut poneke ptice

Rastao je gledajući gladnu tepsiju
i nenaloženu vatru
čiji plamenovi njegove snove griju

Dječak je stasao u pupoljak
poput cvijeća iz saksije
Đačka torba mu otežala.
Vrijeme je proticalo
kroz njegove đačke sveske
dok nije dobilo bore na licu
uz smješak sunca
i oči utvara
na izložbi uspomena
požutjelog spomenara

     DJETINJSTVO

Gdje je ona zelena rijeka
Što je tekla kroz moje djetinjstvo
Stajao sam na obali
I gledao kako divlje vode
odnose moje dječije snove
u bajke zakljkučane sa hiljadu brava
a iza svakog ključa
poneka suza spava

 Gdje su sada oni sokaci
U kojima su skakutali
moji školski dani
Gdje je onaj lingišpir
što vrti u krug
dječije snove
pa se tope kao sladoled
u suze mog djetinjstva

Gdje je sada ona tepsija
u kojoj su gladne oči tražile hljeb sa sedam kora.
Majka je stavlja u šporet,
vatra tiho gori
dok ne svane zora
pa ne znam jesmo li to sanjali hljeb
ili je gladna ptica sletjela kraj mog prozora.

    MOJA ADRESA IZ DJETINJSTVA

Moje djetinjstvo je stanovalo na adresi
Donje Osoje, broj 22. Travnik

Ako pošaljete svoje pismo
na tu adresu
odgovorit će vam bosonogi dječak
čiji snovi su u dalekoj prošlosti
nočivali na toj adresi.

KALENDAR

Gdje sam bio,
odakle sam došao,
iz kojeg svijeta sam dušu donio
i kuda sam pošao?

Pitanja je mnogo
Umjesto odgovora
skupljam dane, mjesece i godine
u svoj spomenar.

Nakupilo se podosta
 požutjelog lišća
iz jeseni moga života.

Nakupilo se i podosta bora
na licu vremena.

Sunce me gleda,
hoće da me pita,
Iz koje sam bajke donio snove
u kalendar mog života.

    PLAVOJ VODI

Plava vodo,
Gdje si odnijela listove
iz kalendara moga života?

Gdje su moja dječačka proljeća,
 jeseni i zime?

Gdje je moja školska teka
u kojoj sam prvi put
napisao svoje ime?

Gdje je moja školska klupa
u kojoj sam sanjao
svoj prvi dječački san?

Gdje je sada taj moj bosonogi,
cvrkutavi đački dan?

Sjećam se tvojih plavih valova
koji su niz rijeku života
odnosili moje poglede.

Sjećam se zalaska sunca
iznad Donjeg Osoja
dok skriva  popadale listove
sa kalendara mog života

         ROĐENDAN

Razmišljam
kojeg je dana
krenuo autobus
kojim doputovah
do svog prvog rođendana

Gdje nađoh parče neba
kojeg donesoh u svojoj duši?
Jesam li tada plakao zbog toga
da mi se suza
u očima ne osuši?

Kako je izgledala
moja prva zora? 
Jesu li me tada zvijezde
kriomice gledale s neba
iznad mog dječijeg prozora?

Odakle donesoše gladnu tepsiju
u kojoj ptičice skupljaju
mrvice neispečenog hljeba?

Iz kojeg svjetla uzeh prvu molitvu
koja mi dade na dar
najljepše cvjetove sa neba.

PLAVOJ VODI

Pitam te Plava vodo
gdje je tvoje plavetnilo
kojim sam umivao dječačko lice?
Gdje su oni sunčani dani
u kojima su tvoji plavi valovi
odnosili dane mog djetinjstva.

Stajao sam tu kraj tebe i gledao sunce
kako me viri iz tvoje plave duše.

Iznad tebe zidine starog grada
                                    u rijeci vremena se
polako i stidljivo ruše.

Dvije rijeke se spojiše u jednu
i dok se okrenuh
dječački pogledi mi osijediše.

Pitam se jesam li to ja
ili je vrijeme, umjesto mene,
dobilo bore na mom dječačkom licu.

      PLAVA RIJEKO

U tvom ogledalu gledam dječaka
kako pored tvoje obale
skuplja dječačke snove.

Skupih podosta košarica
šarenih, gizdavih i čarobnih
oči da ti zaslijepe
od njihove ljepote.

U tim košaricama je raslo moje djetinjstvo
uz šum tvojih valova
i pjesmu labudica, grlica i bjelogrlih ždralova

Sjećaš li se plava rijeko
Kroz nekoliko sekundi tvog vremena
Dječak je izašao iz tvog ogledala
S borama na svojim dječijim uspomenama.

ZVJEZDANI AT

Oblak je moj jedrenjak
s kojim plovim do sunca.
Zvijezde padalice su moji galebovi.

Na nebeskom moru svjetionik
sa devetnaest i sedam
nebeskih svjetiljki.

Uzeh te svjetiljke,
pa na svom jedrenjaku
doplutah do zemlje.

Evo vam braćo vaše oči.
Evo vam vid sunca.
Pogledajte, progledajte.
Imam svjetla za sedam mora.
Imam sunca za devetnaest gora.
Od tog svjetla napravite
zvjezdanog ata,
pa se popnite do najviše zvijezde.
Nasta tišina.
Nasta tajac.
Moja braća ne htjedoše da plove
na krilima zvjezdanog ata,
Gledaju me mrklim očima
U njima im mrkle strijele
Ubiše mi dušu, ubiše mi srce
pa sada mrtav hodam po ovom dunjaluku.

VRIJEME

Kada bi se vrijeme moglo sasuti u čašu 
vidjeli bismo da je život samo jedna kap
u treptaju našeg oka.

PISMO NADE

Spakovah snove u koverte
i poslah ih na razne adrese,
pa čekam da mi se vrati
pismo nade.

Ali uzalud.

Pisma mi se vraćaju
bez snova.

Poštar ih donosi
u torbi prepunoj briga. 


GLADNI DANI

Sjećam se majke
uzme gladnu tepsiju,
pa je podijeli na četiri dijela,
za četiri gladna usta.

Dječije oči kriomice
gledaju ispod oka.

Čini im se
da su druge kašike
nešto punije,
a usta veća.

Gledam tu tepsiju
i pitam se
koliko gladi može stati
u jednu dječiju kašiku?

No comments: